آیا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود؟ پرچم سازمان ملل متحد نیمه‌افراشته شد + عکس نشست وزیران خارجه شانگهای با یک دقیقه سکوت به احترام ایران برگزار شد پسر شهید امیرعبداللهیان: قرار بود پدرم در روز میلاد، لباس خادمی امام‌رضا(ع) را بر تن کند جزئیات آیین تشییع پیکر خادم‌الرضا(ع) در مشهدمقدس ویدئو | چرا شهید سید ابراهیم رئیسی می‌توانست سید محرومان باشد؟ برای همدردی با مردم ایران؛ تاجیکستان پخش برنامه و موسیقی شاد در رادیو و تلویزیون را ممنوع کرد شعب کشیک بانک‌ها فردا (۲ خرداد ۱۴۰۳) فعال هستند ادارات خراسان‌شمالی پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل شد مجلس در سوگ رئیس جمهور شهید برگزاری جلسات شورای نگهبان با وزارت کشور در خصوص زمان انتخابات موحدی‌کرمانی رئیس مجلس خبرگان شد حضور رئیس جمهور آذربایجان در سفارت ایران + عکس آیا انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر به‌صورت هم‌زمان برگزار می‌شود؟ غیبت آیت‌الله علم‌الهدی در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری کیم جونگ اون: رئیس جمهور ایران دولتمردی برجسته بود وزیر آب و هوای پاکستان: امروز جهان اسلام یک رهبر بزرگ خود را از دست داد + فیلم شهدای خدمت در آغوش مردم تبریز | آغاز آیین بدرقه شهدای خدمت در تبریز + فیلم و عکس پیام رهبر معظم انقلاب به‌مناسبت آغاز‌به‌کار ششمین دوره مجلس خبرگان | این مجلس یکی از پایه‌های اصلی نظامِ اسلامیِ مردم‌سالار است آغاز مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری + فیلم
سرخط خبرها

نتانیاهو: تنها تغییر مواضع حماس باعث پیشرفت مذاکرات می‌شود

  • کد خبر: ۲۱۱۸۹۹
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹
نتانیاهو: تنها تغییر مواضع حماس باعث پیشرفت مذاکرات می‌شود
نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد که هیچ پیشنهاد جدیدی از طرف جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ارایه نشده و تنها تغییر موضع آنها می تواند باعث پیشرفت در مذاکرات با هدف آتش‌بس و آزادی اسرا شود.

به گزارش شهرآرانیوز، تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی گزارش داد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم، تصمیم درباره عدم اعزام هیات مذاکره کننده را بدون اطلاع «بنی گانتس» و «گابی ایزنکوت» از اعضای کابینه جنگ اتخاذ کرده است.

در همین راستا، شبکه صهیونیستی «کان» نیز گزارش داد: روسای موساد، شاباک و ژنرال نتسان آلون چارچوب کلی جدیدی را برای توافق پیشنهاد کرده اند که بررسی آن نیز در یک گفت وگوی کوتاه بدون حضور گانتس و ایزنکوت انجام گرفته است.

از سوی دیگر، دفتر نتانیاهو بدون توجه به مطالبات گزاف رژیم، ادعا کرد که «نخست وزیر بر عدم تسلیم مقابل خواسته های توهم آمیز حماس تاکید دارد.»

در همین ارتباط به دنبال تصمیم نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر بازگرداندن هیات مذاکره کننده، خانواده های اسرای صهیونیست در غزه اعلام کردند برخی از اعضای کابینه اسراییل تصمیم گرفته اند آنها را فدا کنند.

خانواده های اسرای صهیونیست همچنین اعلام کردند از روز پنجشنبه در تجمع در مقابل ستاد مشترک ارتش این رژیم شرکت خواهند کرد.

این خانواده ها در واکنش به تصمیم نتانیاهو مبنی بر عدم اعزام هیات مذاکره کننده به قاهره اعلام کردند: در صورتی که نخست وزیر و برخی از اعضای کابینه تصمیم به رها کردن پیگیری سرنوشت اسرا و کشته شدن آنها گرفته اند، ما با میلیون ها اسرائیلی مواجه خواهیم بود که می دانند همین افراد، فردا فرزندان آنها را نیز به حال خود رها خواهند کرد.

از سوی دیگر، «یاکوف ناگل» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز گفت: سرانجام مشخص خواهد شد دیدگاهی که نتانیاهو به طور علنی مطرح می کند و بر اساس آن جنگ نباید تا تحقق پیروزی کامل متوقف شود، مشکل ساز خواهد بود. این اصطلاح و مفهوم آن برای ارتش و نهادهای نظامی اسراییل مبهم و ممکن است به پیروزی با پرداخت بهای سنگین منجر شود که زیان های آن بیش از دستاوردهایش خواهد بود.

بامداد چهارشنبه رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که نخست‌وزیر این رژیم، طرح پیشنهادی موساد و شاباک (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی) برای توافق با حماس را رد کرده است.

خبرگزاری «سما» فلسطین در این باره به نقل از شبکه کان رژیم صهیونیستی گزارش داد که نتانیاهو طرح پیشنهادی موساد، شاباک و ارتش این رژیم برای توافق با حماس بر سر تبادل اسرا را رد کرده است.

این شبکه صهیونیستی پس از پایان نشست قاهره به نقل از یک منبع سیاسی اسرائیلی گزارش داد: تغییری در موضع حماس در رابطه با پیشنهاد توافق مبادله اسرا و آتش‌بس وجود ندارد.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد، هیات اسرائیلی به ریاست رئیس موساد بدون هیچ نشانه‌ای از پیشرفت قاهره را ترک کرده است.

شبکه العربیه اما به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که دور کنونی مذاکرات قاهره در مورد آتش‌بس، ۲ یا سه روز طول خواهد کشید.

در همین رابطه کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام صهیونیستی اعلام کرد: شرکت هیات اسرائیلی در مذاکرات قاهره در پاسخ به درخواست جو بایدن رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

براساس این گزارش، اختلاف بین سران سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی پیش از رفتن هیات این رژیم به قاهره وجود داشت و همین امر باعث شد که ژنرال «نیتزان آلون» در فلسطین اشغالی بماند و در مذاکرات شرکت نکند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->